31R/13L Futópálya

 

Az előzetes vizsgálatok eredményeképpen az új (II. sz.) fel-leszállópálya 1.600 m távolságra került a meglevő (I. sz.) pályától. Kialakítása az ICAO 4E kódjelű, a III/A. műszerezettségű kategóriának megfelelő paraméterekkel készült. A burkolat méretezése a nemzetközi polgári légi közlekedés nagy teljesítményű gépcsaládjait tekintette mértékadónak, s ez lett az alapja az egyes pályaszakaszok különböző igénybevétele szerint tervezett eltérő teherbírású pályaszerkezeti variánsoknak. A végleges építési technológia kimunkálását különböző kísérleti próbaszakaszok megépítése segítette. Végülis a tíz (pl.:  cement-félék, adalékanyagok, kőzetfajták szerinti) változat megépítése lehetővé tette, hogy a legkedvezőbb – a 7,50 x 7,50 m-es, 40 cm vastagságú táblaméretet magába foglaló – megoldást és az ehhez tartozó technológiát lehessen kiválasztani és megtervezni. A tereprendezési munkák keretében 2,3 millió m3 földet kellett megmozgatni. A kapcsolódó tervek között fontos szerepet kapott az irányítástechnikai berendezések megtervezése, amely a legkorszerűbb fénytechnikai  eszközökkel valósult.


Műszaki adatok:

A futópálya szélessége: 60 m
                                                      
A futópálya hossza: 3.750 m
 
A gurulóutak összhossza: 10.900 m
 
A szervízutak összhossza: 14.800 m
 

 



Tervezés ideje:
1976-1979

Kivitelezés ideje:
1979-1983

 

forrás:uvaterv.hu

 

<<---vissza a lap tetejére