Földi kiszolgálás

 

A repülőgépek kiszolgálására kölön cégek szakosodtak. A feladataik nagyon speciálisak, és összetettek. Nélkülük nem képzelhető el a repülés, hiszen ha csak egy láncszem hiányzik a folymatból...

Milyen feladatai vannak a földi kiszolgálóknak?

A teljesség igénye nélkül íme néhány tevékenységi kör.

A repülőgépek kiszolgálása, melyben helyet kap az üzemanyag utántöltéstől elindulva a csomag, illetve a cargo kiszolgálás,a  gépek takarítása, étel, s ital feljuttatása a gépre (Catering), jégtelenítés, karbatartás, javítás, az utasok kiszolgálása, jegyeladás...

Budapesten öt cég van jelen a földi kiszolgálásban:

  • A Malév Ground Handling ( MGH ) mely több mint hat évtizedes tapasztalattal rendelkezik a földi kiszolgálásban.
  • A török Celebi Holding 2006 decemberétől van jelen Ferihegyen
  • A Menzies-t 1833-ban, Edingburgh-ben (Skócia) alapították családi vállalkozásként
  • Farnair Handling,
  • BUDPORT, mely 2015-ban szerezte meg az engedélyeit, s 2017-ben kezdi meg a szolgáltatást.

 

Az EU szabályai szerint minden repülőtér-üzemeltetőnek külön díj felszámítása nélkül kell biztosítani a csökkent mozgásképességű utasok repülőtéren belüli szállítását. Ferihegyen a szolgáltatást a repülőteret üzemeltető Budapest Airport szerződött partnere, az AMS Assistance Kft. látja el.
A csökkent mozgásképességű utasokat a légiközlekedésben három kategóriába sorolják a nemzetközi szabályzás szerint.
  • Wheelchair R (WCHR): Azon utasok, akik hosszabb távokat nem képesek gyalogolni a termináltól a repülőgépig és vissza, azonban képesek a lépcsőkön fel és le közlekedni, valamint a repülőgépen belül önállóan mozogni.
  • Wheelchair S (WCHS): Azon utasok, akik nem képesek a lépcsőkön közlekedni, de a repülőgép utasterében már önállóan tudnak mozogni.
  • Wheelchair C (WCHC): Azon utasok, akik teljes mértékben mozgásképtelenek és kerekesszékest szállítást igényelnek egészen a repülőgép ülésig valamint a beültetésükben is segítségre szorulnak.

 

 

(forrás: IHO, Airportal.hu, Lhbp.hu