Iberia

2014-12-14

2015 nyarátólheti hét járattal visszatér Ferihegyre az Iberia. A Budapest-Madrid útvonalon Airbus A319/320/321 es gépek fognak közlekedni. Június 2-ától október végéig az Iberia és a rövid és közepes távolságú utakra alapított Iberia Express a nyári csúcsidényben heti 7 alkalommal, hétfő és péntek kivételével minden nap közlekedik Madrid és Budapest között, kedden és csütörtökön ráadásul naponta kétszer is. Az új járat Madridon keresztül kiváló átszállási lehetőséget biztosít az Iberia és a Oneworld légitársasági szövetség kiterjedt járathálózatán. Az új járatra 59€-tól foglalhatóak a jegyek.

Az Iberia éppen 40 éve, 1974. július 4-én indított először közvetlen járatot Budapestre. Az 1927-ben alapított spanyol légitársaság jelenleg 42 ország 108 repülőterére közlekedik mintegy 160 gépes flottájával. Az Iberia 2011 januárja óta az IAG (International Airlines Group) tagja, miután összeolvadt a British Airways-zel. Az így létrejött nemzetközi óriáscég a bevételei alapján Európa második legnagyobb légitársasági csoportja lett. Az IAG tagja a szintén spanyol Vueling légitársaság


forrás:bud.hu
 

Air Transat

2014. október 15.

Az Air Transat kanadai légitársaság menetrendszerű heti járatot indít jövő júniustól Torontóból és Montrealból Budapestre. Ezzel a Budapest Airport kínálatában ismét elérhető lesz az észak-amerikai kontinens, méghozzá közvetlen transzatlanti járattal. Az Air Transat légitársaság Airbus A330-200 típusú széles törzsű gépe csütörtökönként közlekedik Torontóból Budapestre, egy rövid közbülső megállóval Montrealban.
Az első Air Transat Airbus A330-200-as típusú repülőgép 2015. június 8-án délelőtt 11.10-kor száll le Budapesten. A kanadai légitársaság 345 személyes gépén 12 helyet töltenek meg a Club Class utasai, a fennmaradó 333 ülőhelyet pedig a hagyományos turista (economy) osztálynak tarják fenn. Az Air Transat járat helyi idő szerint 12.55-kor indul vissza Kanadába. Ezzel a Budapest Airport útvonalkínálatában ismét elérhető lesz Észak-Amerika egy közvetlen transzatlanti járattal.

 

forrás:lhbp.hu

Emirates

2014-07-14 12:55:50

Az Emirates naponta közlekedő járatot indít Budapestre Dubaiból

Röviddel ezelőtt jelentették be Dubaiban, hogy az Emirates Airline naponta üzemelő menetrendszerinti járatot indít Budapest és Dubai között idén ősszel. A járatot az első pillanattól nagy befogadóképességű, széles törzsű Airbus A330-as repülőgépekkel üzemeltetik.


Kétségtelen, hogy idén ez a legnagyobb horderejű bejelentés a magyar légiközlekedésben: az Emirates napi járatot indít Dubai és Budapest között a téli menetrendi időszak kezdetétől, azaz október végétől. És ami valóban fantasztikussá teszi a hírt: az Emirates rögtön széles törzsű, Airbus A330 típusú repülőgéppel indítja új járatát, így két osztályon 278 ülőhelyet kínálva hetente összesen akár 3892 utast képes szállítani Budapest és Dubai között.
Az Emirates a világ negyedik legnagyobb légitársasága, bázis-repülőtere az Egyesült Arab Emírségek fővárosában található Dubai International Airport. A Közel-Kelet vezető légitársasága 224 repülőgépből álló flottát üzemeltet, amely kizárólag széles törzsű légi-járművekből áll (Boeing 777, Airbus A330, Airbus A340, és Airbus A380) és világszerte 143 desztinációra közlekedik. A tavaly 44,5 millió utast szállító Emirates “Az év légitársasága” címet is elnyerte a SkyTrax, a vezető globális légiközlekedési tanácsadó vállalat szavazatai alapján.

Az illetékes magyar és dubai légiközlekedési szakemberek évek óta dolgoznak az új járat beindításán, abból a feltételezésből kiindulva, hogy jelentős kereslet mutatkozik a Dubai - Budapest közvetlen járatra, illetve a dubai átszállással elérhetővé váló közel-keleti, ázsiai, afrikai, és csendes-óceáni úti-célokra. A Budapestről induló utasok egyetlen dubai átszállással el tudnak érni olyan népszerű turisztikai célpontokat, mint a thaiföldi Phuket, illetve olyan üzleti célpontokat, mint Peking, Szöul, Tajpej, Tokió, vagy Sydney.


forrás: Bud.hu
; kép, saját készítés T2 kilátóterasz

Silk Way Airlines

 

2014. március 1-én új cargo járat érkezik Ferihegyre. Az azeri légitársaság Boeing 763-as gépei hetente kétszer, szerdán és szombaton érkeznek Budapestre. A ki, illetve bapakolás után nem indul vissza, hanem továbbindul Nyugat-Európába. A cargo járat indulásával új kapcsolat születik Budapest és Baku között.

A cég flottája:

1db An-12

1db ATR 42

3db Boeing 747-4R7F

2db Boeing 767-300F

9db Il-76TD-90SW (melyek új generációs hajtóművei teljesítik a nyugat-európai környezet és zajvédelmi normákat)

2db Boeing 747-800 rendeltek 2013. junius 11-én.

 

forrás: IHO-hu; kép:saját készítés- Patakpart

Mahan Air

 

2014. január 30.

A Mahan Air repülhet Teherán és Budapest között

Az embargó januári felfüggesztése után beindulhat a Budapest-Teherán közvetlen légi járat. Erről Mohammad Reza Morshedzadeh az Iráni Iszlám Köztársaság budapesti nagykövete beszélt. A nagykövet a kétoldalú turisztikai kapcsolatok fejlesztését tartja egyik legfontosabb feladatának, s ennek érdekében a vízumkiadás gyorsítását is kilátásba helyezte. 

Alig egy héttel az Irán elleni szankciók felfüggesztése után Budapesten új időszámítás indulásáról beszélt az iráni nagykövet. A perzsa állam elszigeteltségének oldódását jól mutatja, hogy a magyar tulajdonban levő evobank február közepétől bankszámlát nyit iráni cégeknek és magánszemélyeknek. Az erről szóló bejelentés alkalmával Morshedzadeh elmondta, hogy a turizmus fejlesztését tartja egyik kulcsfeladatának. 

Ennek egyik legfontosabb eleme a Budapest-Teherán közvetlen légi kapcsolat beindítása lehet, amelyről jelenleg is folynak tárgyalások. Jelenleg még az állami tulajdonban levő Iran Air és a második legnagyobb – de magántulajdonban levő! - Mahan Air csak nagyon szigorú korlátok között működtet járatokat Európába. Sőt, az Iran Air gépeit mindez idáig nem szolgálták ki kerozinnal a nagy nyugat-európai reptereken. Nem véletlen így, hogy a cég Airbus A300 és A310-esei heti 8-10 alkalommal, Skandináviába, Frankfurtba közlekedve visszaúton Ferihegyen tankolnak.

A Budapest Airport illetékesei is megerősítették, hogy a Mahan Air vezetői tavaly több alkalommal is jártak 

Budapesten, és az azóta csődbe ment Sólyommal is felvették a kapcsolatot egy lehetséges teheráni járat indítása miatt. 

 

Forrás:lhbp.hu

Air Serbia 

 

Az Air Serbia 2014 március 30-tól, napi járatot indít Budapest és Belgrád között ATR-72-es típusú repülőgépekkel.

Várható menetrend:

Hétfő, szerda péntek vasárnap 55 perc repülés után 18:40-kor érkezik Budapestre a gép, majd 21:00-kor indul vissza Belgrád Nikolai Tesla repülőtérre.

Kedd, csütörtök,szombaton 08:55 - kor érkezik a járat Budapestre, és 10:20-kor indul vissza. 

 

Az Air serbia 2013. augusztus 1-én alakult újjá a korábbi JAT utódjaként. Központja Belgrádban a Nikolai Tesla repülőtéren található.Gépparkja a korábbi JAT légitáraságtól megörökölt gépekből állt, melyeket folyamatosan cserélt le (Az Etihad légiársasággal kötött együttműködési szerződésnek köszönhetően) Airbus illetve ATR típusokra

Jelenlegi flotta:

5+1db Airbus A319-132 - székezés: C8 - Y120 (ebből 2db az Etihad Airwaystől bérelve, és 1db rendelve) 

3db ATR72-202 

2db ATR72-500(72-212A)

 

Forrás:bud.hu, planetsotters.net; Kép:saját kíszítés - 31R radar

Transavia France 

 

2014. áprili 15-től hetenete három alkalommal érkezik Párizs Orly repülőteréről a Transavia France járata Budapestre. 

Várható menetrend:

Kedd, csütörtök, vasárnap 02:15 repülés után 13:45-kor szállnak le Budapesten, majd 14:35-kor indulnak vissza a Párizstól délre fekvő Orly repülőtérre. 

 

A Transavia lesz az egyetlen légitáraság, mely Budapestről erre a repülőtérre érkezik.

A légitáraságot 2006-ban alpították. Flottájában 11 db Boeing 737-800-as repülőgép teljesít szolgálatot,melyek átlagéletkora 2014 februárban 7,2 év volt. A társaság a Taransaviához hasonlóan Low-Cost modellben működik. A repülőgépeik egyoszályos székezésben 186 férőhellyesek.

 

Kép: Taransavia-B738WL ; Fotópozíció: Patakpart31R ; Saját kép

Forrás: Bud.hu, Planetspotters.net

Tunisair 

Iparági értesülések szerint novemberben Budapesten tárgyalt a Tunisair három képviselője, feladatuk volt a jövő évi járatindítás előkészítése. A megbeszéléseken két verzió körvonalazódott: vagy februártól vagy áprilistól indulnak a - kezdetben heti rendszerességű, vagy heti két alkalommal közlekedő - járatok. A hazai utazásszervezők a februári kezdést favorizálnák, azonban a kérdésben még nem született döntés. Az útvonalon várhatóan 126 és 162 közötti ülésszámú repülőgépek közlekednek majd, a négy géptípussal repülő Tunisair az igények függvényében állít majd be megfelelő kapacitású repülőgépet Budapest felé.

 

A Tunisairt 1948. október 21-én alapították. Tuniszban van a központja, de Monastírban és Djerbában is állomásoznak gépei. A flottájában 35 repülőgép teljesít szolgálatot, melyeknek átlagéletkora 2014. februárjában 15,6 év volt. 

 

A flottájába megtalálható típusok:

Airbus A319 - Székezés: 2x Y144 ; 2x C16 - Y90

Airbus A320 - Székezés: 6x Y174 ; 9x C25 - Y120 ; 2x ?

Airbus A300B4 - 605R - Székezés: 3x C28 - Y 235

Boeing 735 - Székezés: 4x Y126

Boeing 736 - Székezés: 7x Y126 

 

Ebből 1db CY székezésű A320 tárolva van, mert 2013. júniusában Tuniszban leszállás közben túlfutott a leszállópályán, és az orrfutómű súlyosan károsodott.

 

További információ:

Lajstromok: 

TS-IMB--> TS-IMV (Airbus A319/320)

TS-IOG--> TS-IOR (Boeing)

TS-IPA/IPB/IPC -->Airbus A300B4

Boeing kódja: H3

 

Kép: Tunisair-B736; Fotópozíció: Patakpart31R ; Saját kép

(forrás: LHBP.hu ;Planetspotters.net)