A finisher bemeneti oldalán a teherautóról lekerült bazaltbetont csigák segítségével egyengetik a gép alá. A finisher egyszerre 5 méter széles sávban teríti a betont, és a felújítással érintett 900 méteres hosszon összesen 3 sávban, azaz 15 méter szélességben kell betonozni.
A finisher kimeneti oldalán előbukkan a vibrációval tömörített, sima betonfelület. Az új betonréteg magassága pontosan illeszkedik a régi, el nem bontott környező betonréteghez. A Ferihegyen használt Power Paver SF-2700 típusú finisherrel naponta akár 250 méter hosszúságú egybefüggő beton is leteríthető.
Miután a finisher több száz méteres egybefüggő betonsávot hoz létre, amely idővel a hőtágulás miatt több helyen szétrepedne, ezért néhány órával a terítést követően, amikor már kellő szilárdságú a beton, néhány centiméteres mélységben be kell vágni a felületet kereszt irányban. A vágással meggyengített résznél a betonban tulajdonképpen irányított repedés jön létre, amellyel gyakorlatilag megtörténik az egybefüggő betonsáv táblásítása. A vágások 5 méterenként követik egymást, így végül 5x5 méteres betontáblákat kapunk eredményül.
A bazaltbeton terítését megelőzően az alapot adó CKT betonra 5 méterenként elhelyeznek vashálós szerkezetű teflon-bevonatú merevítő rudakat, amelyek meggátolják majd a ráöntött bazaltbeton táblák függőleges irányú mozgását.
Forrrás, képek: Budapest Airport