Parkolóház
A jelenlegi forgalom mellett még megengedhető, hogy csak felszíni parkoló álljon az autósok rendelkezésére, de ha a forgalom az eléri a távlati becslésben szereplő évi 15 millió utast, akkor a jelenlegi parkolási kapacitás elégtelen lesz. Még akkor is, ha - a magas reptéri árakból hasznot húzva - a környéken több, olcsóbb parkolást kínáló vállalkozás is megjelent. 2003-ban már lezajlott egy tervpályázat, amelyre 13 érvényes pályamű érkezett be. Az akkor elindult program azonban a későbbi reptérüzemeltető-váltási, privatizációs mizériában nem folytatódott.
A Budapest Airport tájékoztatása szerint a parkolóház építése a jelenleg belátható 3-4 éven belül nem szerepel a tervekben. Ennek elsősorban a meglévő parkolók bőséges és még mindig kihasználatlan területe az oka, különösen a 2-es terminál környékén. Vagyis üzletileg semmi sem indokolja egy ilyen nagyságrendű beruházás elindítását. Az elsődleges cél a jelenlegi parkolás hatékonnyá tétele, a különböző kategóriájú parkolók (rövidtávú, hosszútávú, őrzött stb.) versenyképessé tétele a repülőtér környékén spontán “virágzó” konkurenciával szemben.
Forrás:fovaros.blog.hu