A MALÉV Boeing 737 NG repülőgépei

Boeing 737-600 (A világ legnagyobb B736-os flottája volt a Malévé)

 

HA-LOD  -  B737-6Q8 (Gyári szám: 28259 ; Első repülés:2003.09.02 ; Malévnál: 2003.10.17-2012.02.03 ; SzékezésC19Y90 (Szétbontva) )

 

HA-LOE  -   B737-6Q8 (Gyári szám: 28260 ; Első repülés:2003.10.15 ; Malévnál: 2003.11.06-2012.02.03 ; SzékezésC19Y90 (Szétbontva) )

 

HA-LOF  -   B737-6Q8 (Gyári szám: 29348 ; Első repülés:2003.11.13 ; Malévnál: 2003.12.04-2012.02.03 ; SzékezésC19Y90 (Szétbontva) ) - A pilótafülke magánkézbe került, s szimulátor készül belőle.

  • 2010. Szeptember 21.  Ferihegyen felszállás közben összeütközött egy madárral ezért a kapitány a felszállás megszakítása mellett döntött. A felszállás megszakítása és az intenzív fékezés következtében a futóművek felhevültek, ezért a repülőtéri tűzoltők több kocsival is kivonultak a repülőgéphez, amely Isztambulba tartott volna. A 95 utas és 5 fős személyzet közül senki sem sérült meg, tűz nem keletkezett.

 

HA-LOG  -  B737-6Q8 (Gyári szám: 28261 ; Első repülés:2003.09.02 ; Malévnál: 2004.01.13-2012.02.03 ; SzékezésC19Y90 (Szétbontva) )

 

HA-LOJ  -  B737-6Q8 (Gyári szám: 29349 ; Első repülés:2004.02.09 ; Malévnál: 2004.02.24-2012.02.03 ; SzékezésC19Y90 (Szétbontva) )

 

HA-LON  - B737-6Q8 (Gyári szám: 29353 ; Első repülés:2004.05.11 ; Malévnál: 2004.05.25-2012.02.03; SzékezésC19Y90 (Szétbontva) ) - A pilótafülke magánkézbe került, szimulátor készül belőle.

 

Miért kellett szétbontani ilyen fiatal gépeket? Azért, mert nem volt rá kereslet, A költségei (leszállás, stb) megegyeznek a nagyobb testvér költségeivel, viszont kevesebb utast tudnak szállítani. A Gépeket Phoenix-ben bontották szét, s adták el alkatrésznek.

 

Boeing 737-700

 

HA-LOA  -  B737-7Q8 (Gyári szám: 28254 ; Első repülés:2003.02.06 ; Malévnál: 2003.02.20-2012.02.03 ; SzékezésC19Y102 ;  (Jelenleg SmartWings-  OK-SWW))

 

HA-LOB  -  B737-7Q8 (Gyári szám: 29346 ; Első repülés:2003.01.06 ; Malévnál: 2003.01.28-2012.02.03 ; SzékezésC19Y102 ;  (Jelenleg SmartWings - OK-SWT))

 

HA-LOI  -  B737-7Q8 (Gyári szám: 29350 ; Első repülés:2004.02.04 ; Malévnál: 2004.02.23-2012.02.03 ; SzékezésC19Y102 ;  (Jelenleg Southwest Airlines - N7873A Székezés Y143 (WL) 2015-10-09)  --> ...7Q8WL

 

HA-LOL  -  B737-7Q8 (Gyári szám: 29352 ; Első repülés:2004.04.13 ; Malévnál: 2004.04.28-2012.02.03 ); SzékezésC19Y102 ;  (Jelenleg Southwest Airlines - N7874B Székezés Y143 (WL) 2015-11-..)  --> ...7Q8WL

 

HA-LOP  -  B737-7Q8 (Gyári szám: 29354 ; Első repülés:2004.09.20 ; Malévnál: 2004.10.04-2012.02.03 ); SzékezésC19Y102 ; (Jelenleg Southwest Airlines - N7875A Székezés Y143 (WL) 2015-11-..) - Tárolva -  --> ...7Q8WL

 

HA-LOR  -  B737-7Q8 (Gyári szám: 29355 ; Első repülés:2004.11.08 ; Malévnál: 2004.11.22-2012.02.03 ); SzékezésC19Y102 ;  (Jelenleg Southwest Airlines - N7876A Székezés Y143 (WL) 2015-11-..) --> ...7Q8WL

 

HA-LOS  -  B737-7Q8 (Gyári szám: 29359 ; Első repülés:2005.02.17 ; Malévnál: 2005.03.03-2012.02.03 ); SzékezésC19Y102 ;  (Jelenleg Southwest Airlines - N7877H Székezés Y143 (WL) 2015-11-..) - -->  ...7Q8WL

 

Boeing 737-800

 

HA-LOC  -  B737-8Q8 (Gyári szám: 32797 ; Első repülés:2003.02.18 ; Malévnál: 2003.03.04-2012.02.03 ); SzékezésY180 ;  (Jelenleg Yakutia Airlines -VP-BEP)) --> ...8Q8WL

  • 2011. június 25. repülőgép farokrésze leszállás közben a futópályának csapódott a heraklioni repülőterén. Az MA906-os, Budapest - Heraklion közötti charter járatot teljesítő repülőgép fedélzetén összesen 187 fő tartózkodott. A leszállás végül sikeres volt, a pilóták a repülőgéppel biztonságban földet értek, személyi sérülés nem történt. A gép farokrésze a futópályához csapódást követően komolyan megsérült. A sérült szerkezeti elemek kijavítását a helyszínen kellett elvégezni.

HA-LOH  -  B737-8Q8 (Gyári szám: 30667 ; Első repülés:2004.01.28 ; Malévnál: 2004.02.12-2012.02.03 ); SzékezésC12Y148 ;  (Jelenleg S7 Siberia Airlines - VP-BDH)) --> ...8Q8WL

 

HA-LOK  -  B737-8Q8 (Gyári szám: 30669 ; Első repülés:2004.03.23 ; Malévnál: 2004.04.06-2012.02.03 ); SzékezésC1Y148 ;  (Jelenleg S7 Siberia Airlines - VP-BDG))28 --> ...8Q8WL

 

HA-LOM  -  B737-8Q8 (Gyári szám: 30672 ; Első repülés:2004.04.23 ; Malévnál: 2004.05.10-2012.02.03 ); SzékezésC12Y148;  (Jelenleg S7 Siberia Airlines - VP-BDF)) -- 2012-10 --> 8Q8WL

 

HA-LOU  -  B737-8Q8 (Gyári szám: 30684 ; Első repülés:2005.04.01 ; Malévnál: 2005.04.15-2012.02.03 ); SzékezésY189 ;  (Jelenleg Eastar Jet - HL8269)) -- 2012-06 -.. --> 8Q8WL

 

(forrás: www.planespotters.net)

Utolsó frissítés:2019-02-01