Cityline Hungary - HA-LEW 

Elhagyja a kontinenst, és Kanadába repül az új tulajdonosához a Citiyline Hungary, Boeing 737-200C repülőgépe. Földön töltött több, mint 4 esztendő után rámosolygott a szerencse. Az új tulajdonos, az 1992-ben alapított Nolinor Aviation, akinek a flottájában jelenleg is repül 3 darab B 732-es. 

A gép sajátossága a típusjelzésben is látható (C) az az kombi, tehát a törzs úgy van kialakítva, hogy személy és teherszállításra egyaránt alkalmas. A kombi verizónál, a cargó gépeknél megszokott, a törzs első részén lévő nagyméretű rakodóajtó is kialakításra került abból a célból, hogy teljes értékű teherszállító gépnek is lehessen használni. 

A gép egyosztályos elrendezésben akár 130 utast is szállíthatott.

Adatok, történet:

Gyári szám: 20836

Típus: Boeing 737-2K2(C)A

Első repülése: 1974. május 9.

 

Tulajdonosok: 

-Transavia 1974. május 17-től. (Hollandia)

Lajstrom: PH-TVC

Név: Richard Gordon (Transavia tulajdonban)

Bérbe adta--> 

1977-10-18 - 1977-11-19-ig-->Saudi Arabian Airlines (Szaud-Arábia)-->Lajstrom: PH-TVC 

1977-12-12 - 1978-06-12-ig-->Aerolineas Argentinas (Argentína)-->LV-MDB (ezen időszak alatt, majd vissza PH-TVC)

1980-04-01 - 1980-11-01-ig-->Austrian Airlines (Ausztria)-->PH-TVC

1981-04-01 - 1983-03-31-ig-->Air Malta (Málta)-->PH-TVC

1983-06-01 - 1983-12-31-ig-->Air Florida (USA)-->PH-TVC

1984-01-17 - 1984-05-23 -->Markair (USA) -->PH-TCV

1989-12-31 - 1990-04-01-ig-->Inter Cargo Service  ( ICS ) (Franciaország)-->F-GGZA

1990-04-01 - 1990-10-15-ig-->Inter Ciel Service ( ICS ) (Franciaország)-->F-GGZA

 

- L'Aéropostale (Franciaország)- 1990. október 15-től. Lastrom: F-GIXA

- Europe Airpost (Franciaország)- 2001-03-01-től. Lajstrom: F-GIXA

- Air Mediterrane (Franciaország)- 2001-04-15-től. Lajstrom: F-GIXA

- Star Up (Peru)- 2004-05-24-től. Lajstrom: F-GIXA

- Star Peru (Peru)- 2005-03-.. -től. Lajstrom: F-GIXA

- VoliAmo (Svájc)- 2006-12-07-től. Lajstrom: F-GIXA

- Cityline Hungary - 2008-06-30-tól. Lajstrom:HA-LEW

- Nolinor Aviation (Kanada)- 2014-05-06. Lajstrom: C-GNLK

 

A gépet a Cítyline Hungary nem Budapesten állomásoztatta. Ide csak karbantartásra repült repül, ugyanis a cég Cataniában nyitott bázisáról fuvarozott turistákat, valamint Olaszországban belfőldi forgalomban teherszállításra használták. 2010-ben a gép hazarepült és az ACE hangár mellett várt a sorsára. Az állapota egyre csak romlott, a hajtóműveket is leszerelték róla, és bizony elképzelhetővé vált, hogy már sosem repül többet.

A kanadai vevő megjelenése fénnyel töltötte meg a 40 éves gép műszerfalát, de ebben az ACE szakembereinek is nagy részük volt! A matuzsálemi kort megélt strapabíró sárkányszerkezettel és erős hajtóművel szerelt repülőgép egyik megmentője, vélhetően a cargó ajtó, mely a vásárló szempontjából nagyon fontos eleme a gépnek.

A soraim írása előtt megtörtént berepülése a gépnek, mely során előjött néhány apróbb hiba. A javítás után nagy valószínűséggel a gép búcsút int Magyarországnak és egyben az európai kontinensnek is!

A gép a C-GNLK kanadai lajstromot kapta Hírforrások továbbá azt is tudni vélik, hogy a felszerelésre kerül egy úgynevezett gravel kit is a gépre, mely a rosszabb minőségű, havas, jeges, nem szilárd burgolatú kifutópályákon a hajtó, illetve a futóművet védi meg sérülésektől.


2014. május 5-én 9 óra 15 perckor már kanadai lajstrommal elhagyta Ferihegyet. ...és, mint az utolsó képen is látható, nagyon szép festést is kapott!

Forrás: airportal.hu, planetspotters.net

Nem látjuk többé Ferihegyen 

2013-12-02
 
November 3-án teljesítette utolsó menetrendszerinti járatát az Air France F-GFKJ lajstromú Airbus A320-211 repülőgépe, mely az elmúlt években Ferihegyen is többször megfordult. 
Az Air France, a cég megalapításának 75. évfordulója alkalmából (2008-ban) emléket állított a kezdeteknek. Visszanyúlva a múltba, ezzel az 1946-ban használatos festéssel, emlékeztek meg a hőskorról, és egyben valamit visszacsempésztek a XXI. század légterébe, mely több volt mint egy gyönyörű festés. Ez a festés egy szimbólum. A feje a görög mitológiába nyúlik vissza. A Pegazus, a ló, mely összeköttetésben van a farokkal, a sárkánnyal mely az Annam. Ez egy kapcsolat jelképe Európa, és a Távol-Kelet között.
 
A gép története:
 
Gyári szám: 063
Első repülése: 1989-06-22
Az Air France-hoz kerül: 1989-09-01
Retro festést kap: 2008-11-
Kor:24,5 év
Utolsó útja: 2013-11-28 ; Párizs, Charles de Gauille - Gander - Boston - Phoenix Goodyear ("temető" - szétbontásra vár)
Hajtóművek:  2x CFMI CFM56-5A1
Székezés: 165CY

 

(Foto: Saját - Pozíció: T2 Kisterasz)

 

C17 Globemaster III

 

2013-09-19

 

A Boeing 2015-ben leállítja a C17 Globemaster III gyártósorát. Annak ellenére, hogy nagy a nemzetközi érdeklődés, megrendelés nem érkezik a gépre. A Boeing eddig az US Air Force-nak 223 darab gépet adott át. Az USAF megrendelésén kívül 34 gép került átadásra az elmúlt években. A tervek szerint még 22db. C17-es épül meg. Hét darab az indiai légierő számára, két gép tulajdonosa nem nyilvános, a maradék tizenhárom gép még vevőre vár. A termelés leállításával párhuzamosan a szerszámok, és minden egyéb berendezés, hardver, átkerülnek az USAF birtokába. Ezt annak érdekében teszik, hogy egyrészt az alkatrészek utánpótlása zavartalan legyen, másrészt a termelést a jövőben bármikor be lehessen indítani (azonban ezt jelenleg nem tervezik).

(forrás: flightgolbal.com)

(fotópozíció: Radar 31R)

 

 

Sivatagi temetők

Ahol egy repülőgép pályafutása sok esetben véget ér. Sivatagi pihenő... California - Viktorville, Mojave Air&Space Port, Arizona - Tucson, Phoenix (Malév B736) , Ukrajna, ...   Link:...>>

Ez a link magáért beszél. Sok-sok gyönyörű "vas", mely a világ bármely repülőgépeket bemutató gyűjteményében a látogatók kedvence lenne! Milyen szép is lenne, ha ezeknek a gépeknek legalább az 1%-a megmenthető lenne ilyen célból!

...és ha megengedi egy kicsit fantáziálnék.  Bármely közforgalmű repülőterünk szomszédságában lehetne létesíteni egy olyan helyet, ahol hosszabb - rövidebb ideig lehetne bértárolni gépeket. Múzeum jelleggel lehetne üzemeltetni, de a gépekre csak csoportosan, vezetéssel lehetne a látogatóknak felmenni. ...de ez csak fantáziálás.