Cityline Hungary - HA-LEW
Elhagyja a kontinenst, és Kanadába repül az új tulajdonosához a Citiyline Hungary, Boeing 737-200C repülőgépe. Földön töltött több, mint 4 esztendő után rámosolygott a szerencse. Az új tulajdonos, az 1992-ben alapított Nolinor Aviation, akinek a flottájában jelenleg is repül 3 darab B 732-es.
A gép sajátossága a típusjelzésben is látható (C) az az kombi, tehát a törzs úgy van kialakítva, hogy személy és teherszállításra egyaránt alkalmas. A kombi verizónál, a cargó gépeknél megszokott, a törzs első részén lévő nagyméretű rakodóajtó is kialakításra került abból a célból, hogy teljes értékű teherszállító gépnek is lehessen használni.
A gép egyosztályos elrendezésben akár 130 utast is szállíthatott.
Adatok, történet:
Gyári szám: 20836
Típus: Boeing 737-2K2(C)A
Első repülése: 1974. május 9.
Tulajdonosok:
-Transavia 1974. május 17-től. (Hollandia)
Lajstrom: PH-TVC
Név: Richard Gordon (Transavia tulajdonban)
Bérbe adta-->
1977-10-18 - 1977-11-19-ig-->Saudi Arabian Airlines (Szaud-Arábia)-->Lajstrom: PH-TVC
1977-12-12 - 1978-06-12-ig-->Aerolineas Argentinas (Argentína)-->LV-MDB (ezen időszak alatt, majd vissza PH-TVC)
1980-04-01 - 1980-11-01-ig-->Austrian Airlines (Ausztria)-->PH-TVC
1981-04-01 - 1983-03-31-ig-->Air Malta (Málta)-->PH-TVC
1983-06-01 - 1983-12-31-ig-->Air Florida (USA)-->PH-TVC
1984-01-17 - 1984-05-23 -->Markair (USA) -->PH-TCV
1989-12-31 - 1990-04-01-ig-->Inter Cargo Service ( ICS ) (Franciaország)-->F-GGZA
1990-04-01 - 1990-10-15-ig-->Inter Ciel Service ( ICS ) (Franciaország)-->F-GGZA
- L'Aéropostale (Franciaország)- 1990. október 15-től. Lastrom: F-GIXA
- Europe Airpost (Franciaország)- 2001-03-01-től. Lajstrom: F-GIXA
- Air Mediterrane (Franciaország)- 2001-04-15-től. Lajstrom: F-GIXA
- Star Up (Peru)- 2004-05-24-től. Lajstrom: F-GIXA
- Star Peru (Peru)- 2005-03-.. -től. Lajstrom: F-GIXA
- VoliAmo (Svájc)- 2006-12-07-től. Lajstrom: F-GIXA
- Cityline Hungary - 2008-06-30-tól. Lajstrom:HA-LEW
- Nolinor Aviation (Kanada)- 2014-05-06. Lajstrom: C-GNLK
A gépet a Cítyline Hungary nem Budapesten állomásoztatta. Ide csak karbantartásra repült repül, ugyanis a cég Cataniában nyitott bázisáról fuvarozott turistákat, valamint Olaszországban belfőldi forgalomban teherszállításra használták. 2010-ben a gép hazarepült és az ACE hangár mellett várt a sorsára. Az állapota egyre csak romlott, a hajtóműveket is leszerelték róla, és bizony elképzelhetővé vált, hogy már sosem repül többet.
A kanadai vevő megjelenése fénnyel töltötte meg a 40 éves gép műszerfalát, de ebben az ACE szakembereinek is nagy részük volt! A matuzsálemi kort megélt strapabíró sárkányszerkezettel és erős hajtóművel szerelt repülőgép egyik megmentője, vélhetően a cargó ajtó, mely a vásárló szempontjából nagyon fontos eleme a gépnek.
A soraim írása előtt megtörtént berepülése a gépnek, mely során előjött néhány apróbb hiba. A javítás után nagy valószínűséggel a gép búcsút int Magyarországnak és egyben az európai kontinensnek is!
A gép a C-GNLK kanadai lajstromot kapta Hírforrások továbbá azt is tudni vélik, hogy a felszerelésre kerül egy úgynevezett gravel kit is a gépre, mely a rosszabb minőségű, havas, jeges, nem szilárd burgolatú kifutópályákon a hajtó, illetve a futóművet védi meg sérülésektől.
2014. május 5-én 9 óra 15 perckor már kanadai lajstrommal elhagyta Ferihegyet. ...és, mint az utolsó képen is látható, nagyon szép festést is kapott!
Forrás: airportal.hu, planetspotters.net
Nem látjuk többé Ferihegyen
(Foto: Saját - Pozíció: T2 Kisterasz)
C17 Globemaster III
2013-09-19
A Boeing 2015-ben leállítja a C17 Globemaster III gyártósorát. Annak ellenére, hogy nagy a nemzetközi érdeklődés, megrendelés nem érkezik a gépre. A Boeing eddig az US Air Force-nak 223 darab gépet adott át. Az USAF megrendelésén kívül 34 gép került átadásra az elmúlt években. A tervek szerint még 22db. C17-es épül meg. Hét darab az indiai légierő számára, két gép tulajdonosa nem nyilvános, a maradék tizenhárom gép még vevőre vár. A termelés leállításával párhuzamosan a szerszámok, és minden egyéb berendezés, hardver, átkerülnek az USAF birtokába. Ezt annak érdekében teszik, hogy egyrészt az alkatrészek utánpótlása zavartalan legyen, másrészt a termelést a jövőben bármikor be lehessen indítani (azonban ezt jelenleg nem tervezik).
(forrás: flightgolbal.com)
(fotópozíció: Radar 31R)
Sivatagi temetők
Ahol egy repülőgép pályafutása sok esetben véget ér. Sivatagi pihenő... California - Viktorville, Mojave Air&Space Port, Arizona - Tucson, Phoenix (Malév B736) , Ukrajna, ... Link:...>>
Ez a link magáért beszél. Sok-sok gyönyörű "vas", mely a világ bármely repülőgépeket bemutató gyűjteményében a látogatók kedvence lenne! Milyen szép is lenne, ha ezeknek a gépeknek legalább az 1%-a megmenthető lenne ilyen célból!
...és ha megengedi egy kicsit fantáziálnék. Bármely közforgalmű repülőterünk szomszédságában lehetne létesíteni egy olyan helyet, ahol hosszabb - rövidebb ideig lehetne bértárolni gépeket. Múzeum jelleggel lehetne üzemeltetni, de a gépekre csak csoportosan, vezetéssel lehetne a látogatóknak felmenni. ...de ez csak fantáziálás.