Bombardier CSeries CS100 (BD-500-1A10)

(Airbus A220-100)

 

A "C Series" programot még 2004-ben indította el a kanadai Bombardier cég. Az  CS100-as első példánya (50001 gyári számmal) 2013 szeptember 16-án teljesítette a szűzfelszállását. A típus 2015. decemberében szerezte meg a  légialkalmassági engedélyét.

A gép kifejlesztése több, mint egy évtizedig tartott. A 100-150 személyes kategóriában komoly versenytársat adva a Boeing 737-700 -as és az Airbus A 319-es géptípusnak is. A gyártó az új fejlesztésű Pratt&Whitney, PW1500G hajtóművek jóvoltából, a versenytársak gépeihez képest 10%-os üzemanyag megtakarítást ígér a cég. A takarékos üzem mellett a PW1500G jelen pillanatban használt legcsendesebb hajtómű, mely a piacon van!

2018 júliusában az Airbus átvette a program irányátását, s a gyártására vegyesvállatothoztak létre, egyben a gép Airbus A220-100 néven folytatja a karrierjét!

Néhány adat:

Utasférőhely:  100 - 135 fő.

Az ülések szélessége: 48.3 cm.

Fogyasztás (Gyári adat) : 2l  (100km / utas).

Hajtómű: Powered by Pratt & Whitney PurePower PW1500G.

Maximális sebesség: 871 km/h

Utazósebesség: 829 km/h

Maximális hatótávolsága: 5741km 

Maximális felszálló tömeg: 60 000 kg.

A repülőgép hossza: 35 m.

Törzsátmérője: 3,7 m.

Szárnyfesztávolsága: 35,1 m.

Magassága: 11,5 m.

Max. rep. magagasság: 12 497 m.                                   

Leszállópálya max. hossza:  1 387 m.                                         

Felszállópálya max. hossza:  1 463 m.

 

(forrás: Bud.hu, Airportal.hu, Bombardier.com, Seatguru.com)

Fénykép: Saját készítés  - Ferihegy / 13R Cargodomb