Airbus A321 / A 321 LR
A 321 LR
Az A321LR felszállótömege 97 tonna.
A repülőgépbe akár három kiegészítő üzemanyagtartály szerelhető be, ezzel 925 kilométerrel növelhető a repülőgép hatótávja. A harmadik, középső kiegészítő üzemanyagtartály (Additional Centre Fuel Tank – ACT) beszerelésével 4 000 tengeri mérföldes (7 408 km) útvonalak megtételére is képes lesz az A321LR.Az A321LR az eredeti A321ceo/neo példányokhoz képest módosított kijárati és vészkijárati kiosztással készült annak érdekében, hogy 230 helyett a légitársaságok akár 240 utast tudjanak szállítani a fedélzeten.
A 10 fővel nagyobb maximális befogadóképességet lehetővé tevő ACF (Airbus Cabin Flex) módosítás ma még opcióként rendelhető, de 2020 után már az A321neo alapkonfigurációjának részévé válik.
Az A321LR mintegy százórás tesztelési program előtt áll, beleértve több transzatlanti repülést is, mielőtt a gyártó megszerzi a típus kereskedelmi forgalomba állításához szükséges hatósági engedélyeket. Az európai EASA és az amerikai FAA a gyártó tervei szerint 2018 második negyedévében adja ki a típus légialkalmassági tanúsítványát.
A321P2F
Az A321P2F a kiöregedő A321-200-as széria áruszálíltó változata, melynek első darabjai 2018-ban kerülnek a piacra. Ez lesz az első, nem "Hevy"kategóriájú keskenytörzsű gép, melynek a fő fedélzeten 14 paletta kerül kialakításra, és emellett akár még 10 konténert szállítására is lesz lehetőség, a fedélzet alatti raktérben, az az csomagtérben. Az átalakításnak köszönhetően ~ 28 tonna áru szállítására lesz alkalmas 4260 km maximális hatótávolságban.
Az átalakításokat az Airbus és a szingapuri leányvállalatának (ST Aerospace) cége a német Elbe Flugzeugwerke végzi.
Hasznos teher: 23 400 kg
Max. felszálló tömege: 83 000 - 93 500 kg
Üzemanyag : 23 700 l - 29 680 l
Max. sebesség: 890 km/h
Max. rep. magagasság: 11 900 m
Leszállópálya hossza: 1 580 m
Felszállópálya hossza: 2 180 m
Hajtómű: 2x CFMI CFM56 5A/5B
vagy
2x IAE V2500-A5
Üzemanyag fogyasztás: 3200 kg/h
1 osztályos elrendezéssel: 220 fő
2 osztályos elrendezéssel: 185 fő

