Típus:                 Canadair CL-600-2B19 
Gyártási év:        2002
Gyári szám:        7676
Gyári lajstrom:    C-FMKZ
Gyártás helye:    Montreal (Kanada)
Malévhoz került: 2002 - 09 -10
Lajstrom:           HA-LNA

 

Regional Jet CRJ-200ER
Utasférőhely:                  50 fő 
Törzs hossza:                  26,8 m
Szárny fesztávolsága:      21,2 m 
Utazósebesség:              860-930 km/h
Utazómagasság:            11 000 m
Maximális hatótávolság:  2 978 km
A flotta frissítése, valamint a desztinációk minél (elvileg) gazdaságosabb üzemeltetése végett, a Malév, a kanadai Bombardier cégtől vásárolt 2 db 50 személy szállítására alkalmas CRJ 200 ER repülőgépet. A szerződésben további gépek vásárlására is volt opció, ám mindössze két további gép érkezett a későbbiekben. A légitársaság harmad részben saját finanszírozásban vásárolta meg. A gépeket (HA-LNA  / LNB / LNC / LND ) a Malév Express cég üzemeltette, ám hamarosan kiderült, hogy az üzemeltetés nem számottevően olcsóbb a Fokkereknél, így 2005-ben felmerült a gépek eladása.
 
"Elena" a legutolsó olyan gép volt, mely a Malév csődjét követően Ferihegyen maradt, és életre tudott kelni. A gépet hosszú évekig tárolták lekonzervált állapotban. a repülőtér több helyén is. Állapota egyre csak romlott, melyhez a "folyamtos huza-vona" is hozzá tette a maga részét. 2016-ban már a magyar lajstromból is kivont gép, talán az utolsó percben talált új "gazdra" a Kazah Scat Air "személyében".
Repülőképes állapotba az Aeroplex szakemberei hozták, mely az állapotát nézve nem volt kis feladat. A megújhodást az új üzemeltető által hozott hajtóművek is segítették.
Elena 2017. november 29-én délelőtt, UP-CJ015 lajstrommal, Malév logó nélkül, ám még a hajdani légitárságunk színeiben, és a függőleges vezérsíkon, valamint a wingleteken pompázó magyar trikolorban indult új állomáshelyére, Shymkentbe.

 

Forrás (Airportal.hu, Planespotters.net)
Képek: (HVG.hu, airlners.net)