Cargo City

2018-09-21

Megkezdődik a Cargo City építése

 

Az új, 20 ezer négyzetméteres raktárcsarnok és a 32 ezer négyzetméternyi forgalmi előtér 10 milliárd forintos beruházásból valósul meg. Az előtéren egyszerre két Boeing 747-est tudnak kiszolgálni a 2019 második félévi átadás után. A Budapest Airport beruházásában a szállítmányozó cégeknek is épül egy kiszolgáló épület, de ezek a beruházások csak az első ütemét jelentik az áruszállítási kapacitás bővítésében. A vecsési oldalon másfél kilométer hosszú sáv áll rendelkezésre a további fejlesztéseknek.Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója beszédében azt hangsúlyozta, hogy az elmúlt két vében összesen 39 százalékkal, az utasforgalomnál is nagyobb mértékben növekedett és elérte a 127 ezer tonnát 2017-ben, amely új rekordnak számít.Ez a jelentős fejlődés eredményezte a Cargo City építését, amely csak az első üteme a beruházásnak, a második fázisban épül meg a futár cégeket kiszolgáló árukezelő központ.

A 32 millió eurós beruházással a budapesti repülőtér árukezelési kapacitása évi 200 ezer tonnára nő. Az új épületet a nem integrátor szolgáltatók (Qatar Cargo, Silk Way, Turkish Cargo, Cargolux és Air Bridge Cargo) használják, a TNT, a UPS, a DHL és a FedEx az 1-es terminálon maradnak.

(forrás: vg.hu)

 

 

 

( Igyekszem a megvalósulás minden fázisáról beszámolni, s remélem, hogy évek múltán ezek az írások már nem itt pihennek, hanem az "archivumban")

A tervek szerint 2018-ban adják át az új Cargo City-t a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2-es terminálja mellett, addig amíg nem készül el az új bázis, a jelenlegi kapacitásokat fejlesztik – közölte René Droese, a repteret működtető Budapest Airport (BA) ingatlangazdálkodási igazgatója. A lépés szerinte azért is elkerülhetetlen, mert idén nagymértékű növekedést tapasztaltak a légiáru szállításban. Szárnyal a hagyományos légi teheráru, de a futárcégek által kezelt árumennyiség is rohamosan növekszik. Szeptemberben először lépte át a havi 10 ezer tonnát a budapesti repülőtéren kezelt cargo áru mennyisége, ami több mint 33 százalékos növekedés tavaly szeptemberhez képest. Idén várhatóan meghaladja majd a százezer tonnát a ferihegyi cargo forgalom.

A növekedés mögött több tényező is áll. A Qatar Airways Cargo 2016 márciustól heti kétszer (október 7-től pedig már háromszor) közlekedő járata nagy lökést adott a forgalomnak, de a budapesti piacon jelenlévő két másik nagy cargo légitársaság, a Cargolux és a Turkish Cargo is jól teljesít. Szintén fontos szereplői a légiáru piacnak azok a légitársaságok, amelyek a repülőgép rakterében a poggyászok mellett extra teherárut is szállítanak. Ilyen légitársaság az Emirates is, amely tavaly decemberben váltott nagyobb típusra a naponta közlekedő Dubaj-Budapest járatán. Az Air China pekingi járatain szeptemberben rekord mennyiségű árút szállított, de ugyancsak sikeres volt teheráruszempontból az Air Canada Rouge transzatlanti járata Torontóba.

A forgalomnövekedés másik motorját a futárcégek jelentik: a DHL, a TNT, az UPS és a FedEx hagyományosan nagy szeletét teszi ki a ferihegyi áruforgalomnak, a DHL ráadásul idén nyártól egy második napi járattal igyekszik kielégíteni a növekvő igényeket.

Forrás/képek : IHO.hu ; Budapest Airport FB
 
 
Épülő  raktárak a T1 szomszédságában. 
 A korszerűtlen raktárak helyén megépülő bázis 2017 februárjában már -már kezdi  magára ölteni a DHL-es "ruháját".
 
 
 
 
Kép: Saját készítés: Hely 13R (Lovarda)